Hos Interiörskolan får du stöd genom hela din inredningsutbildning till inredare

Ibland kan det kännas svårt när man ska påbörja sin inredningsutbildning. Det kan kännas som man står helt ensam i uppgifterna som ges. Hos oss behöver du aldrig känna dig ensam, vi finns här för dig från start till certifikat.

2022-11-09

Hos oss får du den stöttning du behöver

Hur är utbildningen uppbyggd?

Inredningsutbildningen hos oss på Interiörskolan är indelad i fyra olika block. Dessa block har olika fokuspunkter som kan ha sina olika svårigheter för varje elev. I de olika blocken får du bland annat lära dig mer om olika studietekniker, färglära, Feng shui, ljuslära, skissteknik, arkitekturhistoria, planritningar samt skala och mycket, mycket mer. Allt för att du ska få en så grundlig och stabil grund att stå på som möjligt när du sedan ger dig ut i arbetslivet som inredare.

Under tiden du tar dig igenom dina block har du som elev aldrig långt till din lärare. Din lärare finns alltid nära till hands, på mail, telefon eller till och med videosamtal om du önskar.

Följ @interiorskolan.se på Instagram här:

Feedback åt alla håll

Stödet och återkopplingen från lärarna är en av grundstenarna hos oss. Utan återkoppling kan det vara svårt att lära sig mer och utvecklas, för vi behöver alla ständigt utvecklas. Därför är det även viktigt för oss att du som elev berättar för oss hur dina upplevelser som elev är och har varit, både under och efter utbildningen. Återkoppling och respons går åt båda hållen.

Är nu klar med min utbildning och är så glad att jag valde att läsa via Interiörskolan! Utbildningen har gett mig ett stort & brett kunnande inom inredning och homestyling med givande och roliga uppgifter under min studietid. Mycket bra feedback och konkreta svar tillbaka efter varje inlämning. Utbildningen är ju helt på distans och det passade mig utmärkt då jag har kunnat arbeta heltid under tiden och läst i min egna takt. Kan varmt rekommendera andra att läsa via Interiörskolan.

Camilla L.

EN MYCKET BRA UTBILDNING& SKOLA!

Vår utbildning läser du smidigt på distans i en elevportal där du får tillgång till allt inläsningsmaterial samt videomaterial.

Jag är jättenöjd med utbildningen! Jag har lärt mig massor, både teoretiskt men också i praktiken. Feedback från läraren har varit super; snabb återkoppling på frågor, bra konstruktiv feedback. Jag kan verkligen rekommendera kursen för de som är intresserade av inredning!

Linnea

SÅ BRA – EN UTBILDNING ATT REKOMMENDERA!

Hos oss ingår allt material

Eftersom vår inredningsutbildning läses helt på distans kan du nå dina drömmar hemifrån. Allt du behöver är en dator eller iPad och resten får du av oss i ett kit som skickas hem till dig i fyra olika paket efter att du beställt utbildningen. Materialet och utbildningen gör dig redo för en karriär som inredare där du bland annat kan arbeta med homestyling och homestaging i samarbete med mäklare samt ta inredningsuppdrag för privatpersoner och företag eller arbeta i inredningsbutiker, möbelaffärer eller skriva reportage i inredningsmagasin.

Personlig kontakt för en familjär känsla

Hos oss får du alltid personlig återkoppling på alla dina inlämnade uppgifter i vår utbildning. Detta ökar dina chanser att utvecklas och att arbeta som inredare effektivt när utbildningen är klar. Nästan ingen är fullärd direkt och lämnar in helt felfria uppgifter. Vi har heller ingenting som heter underkänd hos oss utan det finns ”godkänd” eller ”komplettera” och vi håller på tills du blir helt godkänd. Det är via dina kompletteringar du övar på att bli bättre på just det momentet du fastnade på och du övar även upp din snabbhet när du nöter vissa moment. När man har kunskap om sina svagheter kan man lära sig att vända dem till styrkor istället. Ju fler styrkor, desto bättre arbete.

Med flera år av erfarenhet ger vi dig nya möjligheter

Interiörskolan har gjort sig etablerad på marknaden när det gäller inredningsutbildningar då vi funnits sedan 2015. Under alla dessa år har vi haft många nöjda elever som du kan läsa om på vår hemsida.

Vi uppdaterar konstant materialet efter hur marknaden ser ut för att passa nutiden. Att hålla oss i framkant har sedan start varit en väldigt viktig grundsten för att du som kommande och befintligt elev ska känna att utbildningen både är relevant och uppdaterad.

Tvekar du fortfarande? Hör av dig med frågor!

Skulle det vara så att du fortfarande tvekar över att inredningskarriären verkligen är någonting för dig, kan du alltid höra av dig till oss med dina frågor. Vi vill att du ska lyckas med din karriär. Du behöver inga förkunskaper, eftersom det är en yrkesutbildning lär du dig vad du behöver för att bli en riktigt bra Certifierad Inredare.

Vi vill ge dig möjligheten att jobba med dina drömmar.

E-post: info@interiorskolan.se

Hos Interiörskolan kan du alltid kännas dig trygg med att du får återkoppling på samtliga av dina inlämnade uppgifter. Det är viktigt för att du ska utvecklas och känna dig säker i ditt kommande yrke som Inredare.

Vill du också läsa till certifierad Inredare?

Tveka inte att kontakta Interiörskolan med dina frågor. Vi finns här för dig som går i utbildningstankar. Ring eller maila Jennie på 0705-13 08 14, info@interiorskolan.se

BILDER FRÅN NÅGRA AV VÅRA ELEVERS INSTAGRAMSKONTO.