Hjälp med inredning från någon av våra elever

Behöver du hjälp med inredning? Lämna en intresseanmälan och bli kontaktad av en elev.

Uppdrag

Våra elever är intresserade av jobb till sina portfolio

Hjälp dem genom att ge en elev ett inredningsuppdrag

Våra elever som läser till Certifierad Inredare, Homestylist och Inredningskonsult får genom utbildningen göra olika uppgifter där de skapar inredningsförslag samt homestylingar till fiktiva kunder. Allt material de gör använder de gärna till att bygga ihop sin första portfolio.

För att skaffa sig ännu mer erfarenhet finns det även vissa elever som är intresserade av att ta sig an riktiga uppdrag. Om du är i behov av inrednings- eller homestylinghjälp för dig som privatperson eller företag – tveka inte att fylla i formuläret nedan och beskriv vad det är du vill ha hjälp med. Vi lägger upp informationen och dina kontaktuppgifter i vår elevportal och försöker hitta en passande elev till just dig.

Läs mer nedan för detaljer om hur det fungerar.

Så här fungerar det – FAQ

Vad kan eleverna hjälpa dig med?

Du kan t.ex. få hjälp med inredningsförslag till ett eller flera rum hemma hos dig själv eller på ditt företag. Du kommer få förslag med hjälp av t.ex. schematic boards, moodboards och inköpslisor samt planritningar om du vill.

Du kan även få hjälp med homestyling inför försäljning. Eftersom det inte är färdigutbildade inredare som kanske inte hunnit starta upp ett eget företag än och försett sig med ett lager av möbler, så kan dock möbelval vara begränsat.

Vad är det för kvalitet på det eleverna lämnar?

Vi har många duktiga elever som alla är olika långt in i utbildningen. Vi försöker så klart hitta den mest passande eleven för just ditt uppdrag och det är av både vårt och elevens intresse att göra sitt allra bästa. Sedan är det såklart så att eleven är inte färdigutbildad och tar gärna emot kommentarer från dig som uppdragsgivare på vad du tyckte om det utförda arbetet när det är klart.

Hur fungerar det med debitering?

Debitering för utfört uppdrag är någonting som du som uppdragsgivare och elev kommer överens om innan uppdraget startar.

I många fall har eleven inget företag och då kan inte någon debitering ske och i dessa fall betyder bilder till elevens portfolio mycket mer än att få ersättning för jobbet. Eleven gör dessa uppdrag för att skaffa sig erfarenhet och för att få någonting att visa upp för kommande uppdragsgivare.

I andra fall har eleven redan ett företag och kan eventuellt debitera dig som uppdragsgivare. Detta kommer ni i så fall överens om innan uppdraget startar.

Vad händer efter att jag lämnar en intresseanmälan?
  1. Efter att du skickat in vad du vill ha hjälp med nedan i formuläret eller via mail, samt lämnat dina kontaktuppgifter, läser en lärare på Interiörskolan igenom det.
  2. Vi lägger sedan upp det som ett tillgängligt uppdrag i vår elevportal där elever kan lämna sitt intresse.
  3. Om vi hittar en passande elev för uppdraget så förmedlar vi dina uppgifter till eleven och ni skapar en första kontakt.
  4. Ni diskuterar uppdragets innehåll och hur det ska se ut med tidsramar och eventuell ersättning mm.
  5. Om vi inte hittar någon elev till ditt uppdrag hör vi av oss till dig och meddelar det så snart som möjligt.

Så här lämnar du in ditt uppdrag

Skicka ett mail till oss med din information om uppdraget till info@interiorskolan.se

Det vi behöver få in är:
Namn & Efternamn
Adress, postnummer & Ort
Mobilnummer
En beskrivning av vad du behöver hjälp med.
Gärna bilder om det finns.

färglära