På Formex kan du hitta många nya idéer till din inredning

Formex är Nordens största inredningsmässan för branschfolk. Där får man möjlighet att mötas och ta del av de senaste trenderna och nyheterna inom inredningsdesign. Mässan lockar besökare från hela världen.

2023-12-12

På Formex kan du hitta många nya idéer till din inredning

Formex 2024 med hållbar inredning i fokus

–––

Den 16-18 januari 2024, är det dags för Formex-mässan. Den går av stapeln på Stockholmsmässan i Älvsjö.

Ca 600 utställare finns på plats. De flesta från Skandinavien, men också från andra delar av världen. Det är många som lanserar sina nya produkter på Formex-mässan. Dessutom kan du lyssna  på föreläsningar, seminarier och delta i workshops. Det är lätt att få idéer och inspiration som du kan använda i din egen inredning.

Utställarnas produkter är ofta mycket innovativa och stilrena.  De visar de senaste trenderna inom inredning och design. Här finns allt från det moderna och minimalistiska till färgglada textilier och dekorativa föremål.

Följ @formex.se
på Instagram här:

T I D studio av Anna Brandt

Vad kan man då förvänta sig på mässan Formex 2024?

Framtida designtrender – Hållbarheten i fokus
Gör en djupdykning i de senaste trenderna inom hållbar design och hur Formex 2024 kommer att vara plattformen för att presentera innovativa och miljövänliga produkter och material.

Teknologins roll – Smarta lösningar inom möbeldesign
Utforskar teknologins ökande inflytande på möbel- och inredningssektorn, med fokus på smarta möbler, integrerade teknologier och hur design och teknik samspelar för att skapa framtidens inredningsmiljöer.

Mångfald och inkludering i designvärlden
Formex 2024 kommer att främja mångfald och inkludering genom att det ges plats åt designers från olika kulturer och bakgrunder. Det skapar en varierad och rik designupplevelse.

Digitala upplevelser – Virtuella mässor och interaktiva presentationer
Analys av hur Formex 2024 anpassar sig till det digitala landskapet med virtuella utställningar och interaktiva presentationer. Man har också möjligheter att delta på distans, vilket vidgar mässans räckvidd och tillgänglighet.

Design för det moderna hemmakontoret – Produktivitet och stil
Formex 2024 gör en fördjupning i hur man kommer att adressera behovet av designlösningar för det moderna hemmakontoret, med smarta och platsbesparande möbler och tillbehör som främjar både produktivitet och estetik.

Hantverkets återkomst – Traditionellt hantverk och konstnärlig
I en tid där teknologi dominerar kommer Formex 2024 att hylla och visa upp traditionellt hantverk och konstnärlig skicklighet och hur dessa unika handgjorda produkter skapar tidlös design och kulturell förankring.

Plantstraws av Elin Fyhr

Vill du gå på Formex?

Formex grundades på 1960-talet för att främja den svenska möbelindustrin och har numera blivit en av de största och inflytelserikaste mässorna inom design och inredning.

Vemod Keramik av Ann-Sofi Karlsson