Hos Interiörskolan får du stöd genom hela din inredningsutbildning

En kreativ resa

När vår elev Anna började sin studieresa hos oss på Interiörskolan märkte vi snabbt att uppgifterna hon lämnade in var genomarbetade och att hon var en kreativ person som brinner för inredning. Vi kan också se att hennes stil verkligen passar in i stylingföretaget hon arbetar på nu.

Anna är den typ av elev som varierar sina inlämningsuppgifter med att arbeta både digitalt och för hand. Här nedan ser vi en oerhört genomarbetad elevation som Anna ritat.

Du valde att rita din elevation för hand – hur upplevde du övningen?

– Elevationer hade jag ingen erfarenhet av sedan innan, men det är ett väldigt intressant sätt att illustrera ett rum. Jag har arbetat som grafisk designer i många år, och gått flera kurser och utbildningar inom konst, illustration, skulptur och måleri. Så att skapa och rita med händerna är jag van vid, men elevationer var något nytt och väldigt lärorikt. Dessutom tyckte jag att det var en trevlig omväxling från det digitala, som allt som oftast är det verktyg man använder sig av när man ska designa något idag.

Moodboard skapat av Anna i verktyget BONI

Homestyling Sverige där Anna nu arbetar.

Följ @styling_by_anna_n
på Instagram här: