Camilla jobbar med sin dröm – fick anställning som inredare direkt efter utbildningen

I februari 2022 examinerades Camilla hos Interiörskolan efter att ha läst utbildningen intensivt i ett halvår. I mars gick hon på anställningsintervju hos Boporten Interiör i Umeå – i april blev hon anställd som inredningsstylist! Stort grattis säger vi på Interiörskolan!

2023-01-08

Anställning som stylist direkt efter utbildningen

I februari 2022 examinerades Camilla hos Interiörskolan efter att ha läst utbildningen intensivt i ett halvår. I mars gick hon på anställningsintervju hos Boporten Interiör i Umeå – i april blev hon anställd som inredningsstylist! Stort grattis säger vi på Interiörskolan!

En arbetsmiljö som stimulerar och där kreativiteten får flöda

Boporten Interiör är ett företag som både stylar inför bostadsförsäljningar åt Unik fastighetsförmedling i Umeå samt utför inredningsuppdrag åt företag och privata hem. Boporten Interiörs inredningsfilosofi är att ett hem ska vara smakfullt, personligt, funktionellt och praktiskt. Med hjälp av Boporten Interiör får du hjälp med allt från en enklare ommöblering, måttbeställda möbler till en komplett renovering – hela vägen från planritning till ett färdigt hem. Boporten Interiör utformar miljöer för privatpersoner och företag samt homestyling inför visning och försäljning. De kan även erbjuda nästan allt inom inredning/möbler såsom måttbeställda mattor, belysning, möbler m.m då de har samarbete med de flesta leverantörer.

Vad är bäst med din arbetsplats?

– Boporten Interiör har ett nytt eget kontor och stylinglager under samma tak, vilket gör att förutsättningarna och möjligheterna blir bättre. Här finns egentligen inga begränsningar, säger Camilla.

– Vi är idag 2 st anställda inredningsstylister och vi tar ibland in konsulthjälp vid större projekt. Just nu håller vi på med ett inredningsuppdrag åt ett företag och här har vi faktiskt hjälp av en arkitekt. Vårt mål är att växa och kunna anställa fler, vi håller i detta nu på att fundera hur vi ska organisera och utveckla, för att få det så optimalt som möjligt, fortsätter Camilla.

– Jag älskar verkligen detta jobb – det känns som att jag jobbar med min hobby. Inredning har alltid legat mig varmt om hjärtat och nu får jag verkligen utlopp för min kreativitet på dagarna. Sen har jag också världens bästa kollega, Nina Lundmark. Hon är en solstråle och tillsammans är vi ett sjukt bra team!

Vad tycker du utbildningen hos Interiörskolan har gett dig?

– Jag skulle säga att utbildningen har gett mig många verktyg som jag fått användning av. Mycket handlar om medvetenheten och att jag bättre kan sätta ord på det jag gör. Jag känner även att jag kan luta mig tillbaka på många av de kunskaper som jag fått med mig därifrån och det är ju en trygghet i arbetet.

Jag är otroligt nöjd med innehåll och upplägg och jag kan varmt rekommendera utbildningen för den som vill ta steget och komma vidare i sina inredningstankar.

Vad ser du fram mot härnäst?

Nu håller jag tummar och tår för ett starkt 2023! Närmast väntar FORMEX-mässan och där snackar vi Inspo!

Camilla Johansson,
Boporten Interiör

Följ Boporten Interiör och Unik Fastighetsförmedling på Instagram här:

Bilder på stylingar av: Boporten Interiör

Jag känner att jag kan luta mig tillbaka på många av de kunskaper som jag fått med mig från inredningsutbildningen hos Interiörskolan och det är ju en trygghet i arbetet som inredare.</p> <p>Jag är otroligt nöjd med innehåll och upplägg och jag kan varmt rekommendera den för den som vill ta steget och komma vidare i sina inredningstankar.

Camilla Johansson

EN UTBILDNING SOM GER RÄTT VERKTYG

Vill du också läsa till certifierad Inredare?

Tveka inte att kontakta Interiörskolan med dina frågor. Vi finns här för dig som går i utbildningstankar. Ring eller maila Jennie på 0705-13 08 14, info@interiorskolan.se

NÅGRA BILDER FRÅN BOPORTEN INTERIÖR OCH UNIK FASTIGHETSFÖRMEDLINGS INSTAGRAMKONTON