Anna började med att praktisera på ett stylingföretag och blev sedan erbjuden anställning

När vår elev Anna började sin studieresa hos oss på Interiörskolan märkte vi snabbt att uppgifterna hon lämnade in var genomarbetade och att hon var en kreativ person som brinner för inredning. Vi kan också se att hennes stil verkligen passar in i stylingföretaget hon arbetar på nu.

2023-10-30

En kreativ resa

–––

Anna är den typ av elev som varierar sina inlämningsuppgifter med att arbeta både digitalt och för hand. Här nedan ser vi en oerhört genomarbetad elevation som Anna ritat.

Du valde att rita din elevation för hand – hur upplevde du övningen?

– Elevationer hade jag ingen erfarenhet av sedan innan, men det är ett väldigt intressant sätt att illustrera ett rum. Jag har arbetat som grafisk designer i många år, och gått flera kurser och utbildningar inom konst, illustration, skulptur och måleri. Så att skapa och rita med händerna är jag van vid, men elevationer var något nytt och väldigt lärorikt. Dessutom tyckte jag att det var en trevlig omväxling från det digitala, som allt som oftast är det verktyg man använder sig av när man ska designa något idag.

Moodboard skapat av Anna i verktyget BONI

Homestyling Sverige där Anna nu arbetar.

Följ @styling_by_anna_n
på Instagram här:

Efter utbildningen till Inredare väntade en kreativ resa med inredningsjobb

– Efter att ha avslutat utbildningen på Interiörskolan kände jag att jag skulle vilja testa på hur det var att faktiskt arbeta med inredning och styling. Jag lärde mig massvis under utbildningens gång, men att omsätta all den kunskap jag skaffat mig under studietiden till praktiskt arbete kändes som det sista steget för att knyta ihop säcken. Jag sökte därför praktik på stylingföretaget Homestyling Sverige. Efter avslutad praktik blev jag erbjuden anställning där, och jobbar nu med att styla bostäder inför försäljningar.

– Övertygad om att inredning och homestyling var precis det jag skulle arbeta med, skaffade jag mig ännu ett jobb inom den branschen. Jag arbetar idag även som stylist och inredare på Nordic Design House, där jag varvar stylinguppdrag med inredningsjobb till privatpersoner.

Styling av Anna.

Hur upplevde du yrkesutbildningen till inredare hos Interiörskolan?

– Jag har bara gott att säga om Interiörskolans utbildning. Upplägget att man får lägga upp tiden och hastigheten som man vill är klockrent, det gör det enkelt att anpassa studierna till resten av livet.

Hur upplevde du återkopplingen på inlämnade uppgifter?

–Feedback och svar på frågor och funderingar kom alltid snabbt och på ett väldigt trevligt och konstruktivt sätt. Jag kände ett starkt engagemang från Jennie, från början till slut, hon är en suverän lärare.

– Det fanns heller ingenting i kursplanen som jag saknade, jag tycker att utbildningen täckte in allt jag behövde lära mig för att arbeta som inredare, homestylist och inredningskonsult. Jag rekommenderar den varmt!

Styling av Anna.

Vill du också läsa till certifierad Inredare?

Tveka inte att kontakta Interiörskolan med dina frågor. Vi finns här för dig som går i utbildningstankar. Ring eller maila Jennie på 0705-13 08 14, info@interiorskolan.se

Jag är väldigt nöjd med utbildningen hittills, den är rolig, inspirerande, proffsigt upplagd och enkel att ta till sig och förstå. Även läraren är helt suverän, med trevlig och konstruktiv feedback och tips.

ANNAS ORD HALVVÄGS UNDER UTBILDNINGENS GÅNG