Årets färg 2019 – Living Coral

Korallfärgen är både intensiv och mjuk på samma gång och ger ett varmt intryck. Pantone Color Institute avslöjade redan i början av december 2018 vilken färg som skulle bli årets färg 2019; 1546 Living Coral.

2019-02-06

Årets färg 2019 – Living Coral

Korallfärgen är både intensiv och mjuk på samma gång och ger ett varmt intryck.

Motiveringen kan översättas till: ”Denna korallfärg symboliserar havens betydelse, korall-reven vi så gärna vill behålla och ta vara på. Färgen är också en av de vackraste blomfärgerna, fruktfärgerna, som den glädjespridare världen behöver.”

I ditt hem kan färgen användas till att ge ett rum en färgklick och skapa en varmare atmosfär. Färgen kan variera från ”rosa persika” till en starkare mer orange färg.

Inredningsaffärerna är fulla av föremål med den nya färgen. Här är en poster i färgen Living Coral från Kreativa Posters som går att göra personlig med egen text.