Att arbeta som inredare

Det finns olika sätt att sälja dina inredningstjänster på och du får själv tänka ut vad som passar dig bäst. Varje kund är unik och vill ha det på olika sätt. En del kanske även vill ha hjälp med att inhandla inredningsdetaljerna du föreslagit. Har du möjlighet att hjälpa till med det?

2018-12-12

Att arbeta som inredare

Hur ska du paketera dina tjänster när du är klar med din utbildning?

Nedan listar jag några sätt du kan paketera dina tjänster på:

Förslag på inredning utan inköp
Här gör du en konsultation på plats och sen förslag på ny möblering med hjälp av moodboard och inköpslista. Kunden får sen själv inhandla det du föreslagit, montera ihop och placera ut.

Förslag på inredning med inköp
Samma som ovan, fast här erbjuder du även att du kan inhandla, montera och placera. En helhetstjänst där kunden inte behöver göra någonting.

Förslag på inredning på distans via mail
Nätbaserad inredningshjälp passar bra om du vill utföra inredningstjänster på andra orter än där du bor. Du ber då kunden skicka bilder och ritning till dig på de rum de behöver hjälp med och sen mailar du tillbaka moodboard och inköpslista.

Det här kräver att du ställer samma frågor till kunden som vid ett konsultationsmöte så du får reda på så mycket som möjligt innan du sätter igång.

Förslag på förbättringar med befintlig inredning
Det kan ju även vara så att kunden redan är nöjd med sina möbler och accessoarer men behöver hjälp med det där sista för att få ihop allting. Du kan då ha en tjänst som inte innefattar inköpslista utan bara en moodboard light.

Du sätter ihop dina tjänster så som du tycker att det passar dig bäst. Du väljer också om du ska ha paketpriser eller ta betalt per timma. Eftersom varje kund är unik är nästan det bästa att alltid lämna en offert som gäller just den kunden.