Emelie läste till inredare på distans och vågade efter det starta sitt alldeles egna företag

Efter sin föräldraledighet kände Emelie Almstedt att det var dags att göra någonting kul så under hösten 2021 startade Emelie sin alldeles egna firma Tidvatten Inredningskonsult.

2022-01-16

Inredningsutbildning – ger en möjlighet att se vad yrket innebär samt en bra grund att stå på innan du startar ditt företag

– Jag hade innan det läst till Certifierad Inredare, Homestylist och Inredningskonsult på distans, via Interiörskolan, och kände att det verkligen var något jag ville hålla på med och ha som yrke. Jag har alltid älskat inredning och att bygga egna möbler och vara kreativ så nu kände jag bara att det var dags att ta klivet ut i egenföretagarvärlden!

Känner du att utbildningen hjälpt dig våga ta steget till att starta eget?

– Ja, eftersom inredningsutbildningen var helt på distans gav det mig möjligheten att våga satsa och testa på något som man kanske inte vågar annars. Det är inte alla som vågar sig på att gå en utbildning i vuxen ålder men att kunna göra det efter egna förutsättning och planera in utbildningstid efter sitt eget livsschema gav mig verkligen de möjligheter som behövdes. Jag kunde också välja i vilken takt jag ville läsa utbildningen på vilket var toppen då småbarnslivet ibland inte ger så mycket energi över, haha!

Jag tycker att utbildningen i sig var superbra och respons och feedback levererades snabbt tillbaka vilket jag gillar. Jag känner att utbildningen gav mig en stadig grund att gå vidare på, är sugen på att läsa vidare inom inredning och fördjupa mig inom olika områden!

EMELIES INREDNINGSFÖRETAG

Tidvatten Inredningskonsult – hjälper dig att skapa goda förutsättningar till en snabb och smidig bostadsförsäljning.

Tidvatten Inredningskonsult erbjuder tjänster inom Homestyling inför bostadsförsäljning och företagsstyling. Homestyling inför bostadsförsäljning innebär att man efter konsultation anpassar styling och inredning i bostaden för att visa upp dennas fulla potential vilket i sin tur attraherar fler potentiella köpare till visning och budgivning. Denna typ av homestyling görs i samarbete med ansvarig mäklare för bostadsobjektet.

Företagsstyling innebär att efter en kund- och behovsanalys anpassar vi en miljö/ett rum för att skapa goda förutsättningar till en mycket god arbetsmiljö via ett effektivt och tryggt arbete. Den miljö man befinner sig i, och inte minst arbetar i, påverkar oss och genom att skapa en trygg, trivsam och trevlig miljö med rätt inredning och styling kan vi bidra till en god arbetsmiljö! Vi hjälper dig att hitta den miljö som passar dig och ditt företag bäst, stora som små ytor.

Se gärna mer och följ Tidvatten Inredningskonsult på @tidvatten_inredningskonsult

Emelie läste vår inredningsutbildning helt på distans

Med start i mitten av december 2019 påbörjade Emelie sin utbildning och i slutet av 2020 hade hon fått godkänt på alla sina inlämnade uppgifter och fick då hem sitt certifikat och kunde titulera sig Inredare.

Jag tycker att utbildningen i sig var superbra och respons och feedback levererades snabbt tillbaka vilket jag gillar. Jag känner att utbildningen gav mig en stadig grund att gå vidare på, är sugen på att läsa vidare inom inredning och fördjupa mig inom olika områden!

Emelie Almstedt

MYCKET BRA UTBILDNING!

Vill du också läsa till certifierad Inredare?

Tveka inte att kontakta Interiörskolan med dina frågor. Vi finns här för dig som går i utbildningstankar. Ring eller maila Jennie på 0705-13 08 14, info@interiorskolan.se

BILDER FRÅN NÅGRA AV VÅRA ELEVERS INSTAGRAMSKONTO.