Några heta inredningstrender hösten 2019

Vilka material, färger och mönster kan du använda om du tänkt fräscha upp hemma under hösten? Se nedan för lite inredningsinspiration.

2019-09-02

Några heta inredningstrender hösten 2019

Interiörskolan har gjort lite spaning och listar här trenderna för hösten 2019

Låt mattan ta plats

Mattan får gärna sticka ut och vara huvudfokus i rummet. Kanske en utstickande färg eller en matta med unikt mönster eller varför inte ha mattan i en ovanlig form.

Vaser och krukor med ojämna ytor och former

Kolla in dessa härliga inredningsprylar med mönster, skrovliga ytor och dekorationer som påminner och havet.

Drinkvagn från countrystyle.se

Maffigt och lyxigt

Även det lyxiga får ta plats. Lyxiga stora taklampor och drinkvagnar kommer vi se mycket av i höst.

Unika soffbord

Låt soffbordet sticka ut. Kanske med något roligt mönster eller annorlunda form. Här är två som förmedlar lyx.

Spin soffbord från svenssons.se

Marmorerade mönster

Redan 2018 var trenden med marmor stor. Till hösten 2019 ser vi marmor igen, fast i en uppdaterad tappning.

DIY – Gör din egen marmorfront på en möbel med dekorplast från stickyfront.se

Inred med växter

Till hösten 2019 kommer vi inreda våra hem med växter eftersom de gynnar vårt välmående. Växterna ska vara stora och maffiga så du behöver även lite större krukor och vaser.

Gult är inte fult

Inred gärna med gula toner i höst! Passar härligt till hösten tycker vi! Kolla in mattorna längst upp i inlägget. Vilken färg går de i?

Ovala former på speglar

Det har varit helt runda speglar ett tag nu. Nu är det dags för den ovala formen att ta lite plats.