Tidigare elev startade inredningsbutik

Det är alltid lika roligt när vi får mail och notiser från tidigare elever som vill visa upp vad de använt vår utbildning till. Det kan ju vara väldigt olika vad man har som mål när man börjar som elev hos oss och att få se spridningen på vad alla ni elever hittar på efter utbildningen är fantastiskt! Vår tidigare elev Monica Lindberg bestämde sig för att det absolut skulle gå att driva en inredningsbutik kombinerat med café ute på landet i Föllinge.

2021-06-05

Tidigare elev startade inredningsbutik

Monica driver inredningsbutiken ”Mina rum och jag” ute på landsbygden nära de jämtländska fjällen

Det är alltid lika roligt när vi får mail och notiser från tidigare elever som vill visa upp vad de använt vår utbildning till. Det kan ju vara väldigt olika vad man har som mål när man börjar som elev hos oss och att få se spridningen på vad alla ni elever hittar på efter utbildningen är fantastiskt! Vår tidigare elev Monica Lindberg bestämde sig för att det absolut skulle gå att driva en inredningsbutik kombinerat med café ute på landet i Föllinge.

Hit kommer också många som behöver en lugn stund om må lite gott

Jag frågade Monica om hon kunde beskriva sin butik med egna ord.

– Hos MINA RUM OCH JAG erbjuder vi noga utvald inredning. Vi har allt från lantligt, modernt och shabby chic-stil i vår butik. Mycket av det vi erbjuder i butiken går i varma jordnära färger.

Oavsett vad du tycker om så hoppas jag att just du ska hitta något fint eller unikt varje gång du besöker oss. Ett av mina mål hos oss är att man ska kunna känna att man kan landa lite och njuta av atmosfären i butiken/caféet.

I caféet erbjuder vi till exempel en lättare lunchmacka, fika och fantastiskt lokalrostat kaffe i en inspirerande miljö. Här finns också möjligheten att sitta ute i trädgården om man känner för det. En favorit som vi har hos oss är morotskakan som är bakad av oss med extra mycket kärlek!

Hos oss kan du också shoppa härliga och fina inredningsdetaljer när du vill förnya lite i ditt hem. Vill du ge bort något ätbart i gåva så har vi även kryddor och oljor som blir en perfekt present!

Mina planer är också att inom kort kunna öppna ett Bed and Breakfast som ligger i anslutning till fastigheten. Det kommer att inredas i lantlig stil.

Sedan håller vi också på att bygga upp en webbshop som vi planerar ska starta till hösten 2021.

Hoppas jag får se dig som läser det här inlägget i min butik/café framöver.
//Monica Lindberg

– Fantastiska planer på både Bed and Breakfast och ny hemsida tycker jag! Det ska bli otroligt roligt att följa Monica vidare. Följ henne och hennes butik på Instagram @minarumochjag

Följ @minarumochjag
på Instagram här:

Monica läste vår utbildning helt på distans

Med start i slutet av december 2019 påbörjade Monica sin utbildning. Block för block tog hon sig igenom utbildningen via sin elevportal och c.a. 6 månader senare i juli hade hon fått godkänt på alla sina inlämnade uppgifter och fick då sitt certifikat och titeln Certifierad Inredare. Se hennes recension som hon lämnade till oss och som vi tackar ödmjukast för.

Bra utbildning med seriöst och genomtänkt upplägg. Passade mig bra att få bestämma över studietakten själv. Men mest vill jag lägga fram utbildaren/läraren som var snabb med återkoppling och mycket kunnig inom detta område. Bra att få bolla med någon under hela utbildningen kring alla tankar som flyger. Även bra respons på alla arbeten och duktig på att lägga fram saker man bör tänka på. Mycket nöjd!

Monica Lindberg

MYCKET NÖJD MED UTBILDNINGEN!

Vår utbildning läser du smidigt på distans i en elevportal där du får tillgång till allt inläsningsmaterial samt videomaterial.

BILDER FRÅN MINARUMOCHJAG INSTAGRAMSKONTO.